Przygotowania do wyjazdu do Portugalii i Hiszpani

Jako, że w zeszłym roku ja wybrałam za cel wakacji Bali, w tym roku decydował Tomek. I tak mieliśmy lecieć na urlop do Gruzji. Plan wakacji był powoli budowany dopóki wszyscy dookoła nie zaczęli nas straszyć, że tam niebezpiecznie i Rosja blisko (ciekawe, że nikt nas nie straszył przed Indonezją :)) i jednak postanowiliśmy odłożyć te plany na kolejne lata.

Jako, że czasu nie było już zbyt dużo na organizacje wakacji w Azji (przynajmniej tak się nam wydawało), rzuciliśmy okiem na naszą listę z podróżami marzeń i wybraliśmy Portugalię i zachodnią Hiszpanię. Warto zaznaczyć, że jest to jedna z 3 destynacji, które na naszych listach marzeń mamy oboje (oprócz USA i Nowej Zelandii).

Do zaplanowania mieliśmy ok 2,5 tygodnia we wrześniu i chcieliśmy zobaczyć w miarę możliwości jak najwięcej. Wynikowo zdecydowaliśmy, że lecimy do Santiago de Compostela w Hiszpanii, tam pożyczamy samochód i jedziemy na południe przez całą Portugalię (zatrzymujemy się w Porto, Lizbonie i gdzieś w Algarve), a wakacje kończymy w Hiszpanii w okolicach Malagi jako, że stamtąd mamy lot powrotny.

Nasze plany wakacyjne okazały się bardzo podobne do planów mojej siostry, więc postanowiliśmy zorganizować wakacje w 2 rodziny. Dwoje trzylatków musi przeciez zagwarantować dobra zabawę!

Z Anią, Kubą i Mikołajem spotkamy się w Porto i spędzimy razem 2 tygodnie w Portugalii. Ostatnie 4 dni w Hiszpanii będziemy już tylko we trójkę. My lecimy z Kopenhagi przez Zurych do Santiago (Swiss Airlines), a wracamy bezpośrednio z Malagi do Kopenhagi (SAS). Ania, Kuba i Mikołaj lecą z Warszawy do Porto, a wracają z Lizbony. W obie strony maja przesiadkę w Brukseli (Brussels Airlines).

Jako, że noclegi zaplanowaliśmy aż w 5 miejscach, szukanie hoteli zajęło nam sporo czasu. Postanowiliśmy częściowo mieszkać w normalnych hotelach, a częściowo skorzystać z oferty Air B&B. Ostatecznie noclegi zaplanowaliśmy w ten sposób: w Santiago śpimy 1 noc w hotelu, w Porto również mamy hotel (2 pokoje 3-osobowe), w Lizbonie mamy wynajęty apartament przez Air B&B (pierwsza zrobiona przez nas rezerwacja została anulowana i musieliśmy szukać nowego mieszkania na ostatnią chwilę), w Lagos mamy prywatną willę z basenem tylko dla nas (!), a na koniec śpimy również w małej willi w okolicach Malagi.

My samochód pożyczamy przez Avis na lotnisku w Santiago i oddajemy w Maladze, a Ania i Kuba przez Sixt (pożyczają w Porto, oddają w Lizbonie). Oczywiście płacimy dodatkowe opłaty za podróż w jedna stronę, no ale takie uroki prawdziwego 'road trip’ 🙂 Foteliki dla dzieci zdecydowaliśmy zabrać własne.

Przygotowania i planowanie ograniczają się raczej do przeszukiwania przeze mnie internetu oraz ambitnego czytania przewodnika po Portugalii przez Anię. Póki co wiemy, że w Lizbonie oprócz standardowych atrakcji (wieża Belem, zamek św Jerzego, przejażdżka tramwajem nr 28) chcemy pójść do zoo (głównie dla dzieci). Poza tym planujemy całodzienną wycieczkę do Sintry i na przylądek Roca. W Porto chcemy odwiedzić jakąś winnicę albo winiarnię, natomiast w Algarve planujemy wycieczkę do Zoomarine Beach w Albufeira. Ogólnie planujemy raczej improwizować i decydować z dnia na dzień co będziemy robić. A więc na pewno nie obejdzie się bez niespodzianek!

FullSizeRender (1)

8 komentarzy

1. Krystyna pisze:

Witam Panią.czytając i planując wakacje w Hiszpanii i Portugalii znalazłam Pani bloga.mam pytanie— nie mam doświadczenia w wyporzyczalniach auta,chcieliśmy wypożyczyć w Maladze i zrobić nim trasę kilku dniową do Portugalii,a oddać spowrotem w Maladze.czy można pożyczonym autem wjechać do innego kraju?czy dużo się do tego doplaca?
    Pozdrawiam

• tomasz.adam.wysocki@gmail.com pisze:

Dobry wieczor Pani Krystyno!

Cieszymy sie bardzo ze Pani do nas trafila i dziekujemy za pytanie 🙂 Co do wypozyczania samochodow, wiele zalezy od wypozyczalni. Sa do wyboru standardowe firmy ogolnoswiatowe (takie jak Avis, Hertz, Europcar itd.) a oprocz tego w kazdym kraju sa firmy lokalne, wieksze i mniejsze. My w Hiszpanii zdecydowalismy sie na Avisa, ze wzgledu na to ze Tomka pracodawca ma specjalna umowe i po sprawdzeniu wielu opcji tam wlasnie okazalo sie najkorzystniej.

Specyfika naszego wynajmu bylo to, ze:

1) samochod wynajelismy w Santiago de Compostela a oddalismy w Maladze, czyli innym miejscu (za co normalnie jest doliczana dodatkowa oplata, one-way fee, w wysokosci okolo 100 EUR – my tej oplaty uniknelismy w zwiazku z kontraktem firmy Tomka).
      2) wjezdzalismy na teren Portugalii, czyli innego kraju. To dla wielu wypozyczalni nie jest problemem i nie wiaze sie z dodatkowym kosztem szczegolnie w przypadku Portugalii/Hiszpanii, ale zasady roznia sie miedzy wypozyczalniami wiec nalezy sprawdzic (Pamietam ze ktoras firma pobierala oplate okolo 50 EUR).

Radzilbym skorzystac z wyszukiwarki np. http://www.rentalcars.com i porownac oferty roznych firm. Ofert mniejszych firm i prywatnych wypozyczalni raczej nie znamy wiec niestety nie poradzimy.

Prosze miec na uwadze oplaty za autostrade w Portugalii, ktore sa pobierane w dla turystow dosc nielatwy sposob. Przeczyta Pani wiecej tu: http://www.gabrysiowepodroze.com/2015/portugalia-informacje-praktyczne/

Mamy nadzieje, ze nasze porady pomaga Pani w planowaniu wyjazdu i zyczymy wpanialych wrazen z polwyspu Iberyjskiego 🙂

Pozdrawiamy z zimowej nadal Skandynawii!

2. Krystyna pisze:

Dziękuję uprzejmię.zmieniam już ktorys raz plan podróżowania.Szukam i szperam aby jak najlepiej zgrac nasze wakacje.Poczytam wszystkie wskazówki od Pani.
    Nasza : poprawiona; trasa będzie teraz od Malagi. do Lizbony.
    Bilet do Málagi już mamy.powrotny jeszcze nie.dlatego mogę zmieniać. I jestem na etapie szukania wyporzyczalni.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za cenne informacje.

3. tomasz.adam.wysocki@gmail.com pisze:

Witam Pani Krystyno,

Planowanie potrafi zajac dosc duzo czasu, a informacje na stronach internetowych nie zawsze zawieraja wszystko opisane w ten sposob ktory nam akurat pasuje.

Co do wynajmu samochodu w jdnym kraju (Hiszpanii) a oddaniu w drugim (Protugalii), moze byc ciezej bo taka opcja nie jest z naszego doswiadczenia oferowana przez wszystkie wypozyczalnie, albo wiaze sie z kolejna doplata. Proponowalbym najpierw wyszukac odpowiedniej opcji uzywajac http://www.rentalcars.com, a przed zamowieniem jeszcze sie upewnic droga mejlowa z ta wlasnie wypozyczalnia czy wszystko sie zgadza. Ja normalnie tak robie, po czym jeszcze dzwonie do punktu w ktorym odbieramy samochod i sie upewniam po raz drugi. Jak na razie sie udalo 🙂

Zycze powodzenia i pozdrawiam serdecznie,

Tomek

4. Krystyna pisze:

Dziękuję.
    Chyba znowu wrócę do pierwszej wersji z wyporzyczką auta czyli… Weźmiemy w Maladze,oddamy w Sewilli.stamtąd przemiescimy się autobusem do Faro i tam wynajmniemy drugi i oddamy na lotnisku w Lizbonie.
    To będzie chyba łatwiejsze,rozsądnie msze i może tańsze.
    Mam nadzieję wszystko dopiąc na ostatni guzik.z naszej wyjazdowej czwórki to ją zajmuje się głównie organizacją.Dlatego w razie nastèpnych pytań pozwolę sobie jeszcze do Państwa napisać.
    Pozdrawiam:-* 😁👒👓

5. Krystyna pisze:

Witam ponownie.Ja tu znowu z takim….może śmiesznym pytaniem;
    Jako że zostało ustalone.bierzemy po jednym aucie w każdym kraju,Hiszpanii 6 dni w Portugalii 3 dni na Algarve.
    I teraz od kilku dni czytam o wyporzyczalniach,zero doświadczenia mam że względu na brak prawa jazdy.jednakże na te wakacje pojedzie z nami kierowca jako czwarty uczestnik wyprawy.
    Teraz to pytanie……co to znaczy ; Pełne zabezpieczenie wkładu własnego.depozyt\ wkład własny?
    Chcemy wykupić dodatkowe ubezpieczenie .chyba All się wtedy nazywa,i czy to znaczy,że wtedy nie za blokują na karcie żadnej kwoty?i jak uszkodzimy cokolwiek,to nie poniesieniu żadnych dodatkowych kosztów?
    Wiem już że zamawiając przez internet dostajemy voyager,
    Z tym odbierany auto.płacimy kartą za wszystko i w….drogę.
    W naszym przypadku dodatkowo zapłacimy za oddanie w innym mieście oraz za drugiego kierowcę.
    Wiem,że każda wyporzyczalnia ma swoje zasady,ale ten wkład własny\ depozyt jest w każdej.a ja nie wiem co to dokładnie znaczy.

Byłaby bardzo wdzięczna za podpowiedzi.
    Może jeszcze jakieś rady,na co zwracać szczególną uwagę.
    Pozdrawiam

6. Tomasz Wysocki pisze:

Dzien dobry Pani Krystyno,

Nie jestem pewnien, ale wedlug mnie „Depozyt/Wklad wlasny” to ta czesc calej oplaty za wynajem, ktora bedziemy musieli zaplacic juz w momencie rezerwacji. Reszte placimy przy odbieraniu samochodu, badz przy jego oddawaniu.

Mozliwe tez ze „pelne zabezpieczenie wkladu wlasnego” oznacza ze w razie uszkodzen/wypadku, ewentualne koszty pokryje ubezpieczyciel.

Co do blokady sumy na naszym koncie – mozliwe ze jest to opisane w umowie ktora Pani zawarla.

Nie moge byc jednak pewny nie widzac calego tekstu 🙂

Jezeli Pani juz wykonala rezerwacje, najwygodniej byloby zadzwonic do punktu odbioru i zadac im pytania bezposrednio, lub zrobic to przy odbiorze samochodu, upewniajac sie co do wszystkich kosztow. Mamy nadzieje, ze jezyk nie jest przeszkoda 🙂

Zyczymy powodzenia i oczywiscie udanej podrozy, przezyc i zdjec 🙂

Pozdrawiam,

Tomek

7. Krystyna pisze:

Dziękuję za odp.jeszcze nie dokonałam rezerwacji.
    Ale dużo czytam o wyporzyczalniach i wiem więcej.ok ..jakoś to będzie.
    Dodam.że pierwszy raz wyporzyczamy auto,dlatego to takie skomplikowane na pierwszy rzut oka.