Półwysep Luštica, 11 maja 2018

Ostatni dzień naszych czarnogórskich wakacji postanowiliśmy spędzić na luzie i sprawdzić jakie plaże oferują okolice Zatoki Kotorskiej. Pojechaliśmy na pobliski Półwysep Luštica, który leży pomiędzy zatoką  a otwartym morzem. Jest to póki co miejsce mało turystyczne, z niewielką infrastrukturą. Szczególnie w maju. W sezonie podobno wygląda to trochę inaczej.

Do południa plażowaliśmy na piaszczystej plaży Pržno – Plavi Horizont. W sezonie jest tam otwarta knajpka, ale w maju  było pusto. Dobrze, że chociaż wc czynne 🙂

Lans na plaży / Staying cool at the beach

Masaje! Masaje! Solo diez euros!

Na lancz pojechaliśmy do miejscowości Krašići i jedynej czynnej tam restauracji, z co prawda pięknym widokiem na zatokę, ale jak to w takich miejscach bywa – średnim jedzenie. Nasze kalmary były ok, ale mule Emilki były niedogotowane….

Popołudniu pojechaliśmy na plażę po drugiej stronie półwyspu. Droga przez półwysep jest kręta, ale prowadzi przez bardzo malownicze zarośla i gaje oliwne. Cały półwysep jest bardzo górzysty, więc droga dosyć wymagająca, ale widoki za to piękne.

Droga oliwna / The road through the olive paradise

Las, las, głęboki las / The deepest woods our eyes have seen in Montenegro

Sprawdzamy widoki / Checking the views

Dosyć prosto / Straight to… the beach

Plaża Žanjice jest kamienista. Można stamtąd popłynąć łódką na wycieczkę do pobliskiej Blue Cave (nam się nie udało ze względu na zbyt wysoki poziom wody po deszczu) lub na wyspę Mamula z ruinami fortecy służącej za obóz koncentracyjny podczas II Wojny Światowej.

Przy plaży kilka knajpek było już otwartych, a obsługa jednej z nich była dla nas bardzo miła i nawet poszła po lody dla dzieci do pobliskiego sklepu (w żadnym z 3 barów nie było lodów!) W sezonie są tam tłumy, więc nie chciałabym być tam wtedy, ale w maju było baaardzo przyjemnie. Dzieci bawiły się, a my odpoczywaliśmy. I tak aż do zachodu słońca. Kolacje zjedliśmy w tym samym miejscu i dopiero potem ruszyliśmy z powrotem z naszymi wymęczonymi dziećmi.

Z kawą lepiej zacząć w młodym wieku, a jak już to od razu espresso / We have a strong suspiction that our son has somehow been influenced by his father’s frequent trips to Italy

Delikatesami trzeba się dzielić / The new face of the sharing economy (spotted with chocolate)